Sähköinen asiointi

HAE KORVAUSTA SÄHKÖISESTI

https://silta.omasairauskassa.fi/


Sairauskassa Silta on ottanut käyttöön maaliskuussa 2021 alkaen sähköisen asiointipalvelun, asiointipalvelu on nimeltään Iris.


Jos olet uusi eAsiointi Iriksen käyttäjä, sinun täytyy ensin hyväksyä omien tietojesi sähköinen käsittely.

Mene osoitteeseen https://silta.omasairauskassa.fi/  ja kirjaudu palveluun Suomi.fi-tunnuksilla.
Voit tehdä hakemuksia vasta, kun olet saanut sähköpostiisi viestin palveluun liittymisestä. Liittymisviestin saat muutaman arkipäivän sisällä.

Tunnistautuaksesi palveluun tarvitset pankkitunnukset, mobiilivarmenteen tai varmennekortin.

Iriksen kautta voit:

  • hakea korvausta sairauskassan lisäetuuksista
  • seurata hakemuksesi etenemistä käsittelyssä
  • tarkistaa korvaustietojasi
  • päivittää itse helposti ja luotettavasti osoite- ja tilitietosi  (jos muutat sähköpostiosoitetietosi Irikseen, se ei välity sairauskassaan, ilmoita siis muuttunut sähköpostiosoitteesi myös sairauskassaan minna.kuosmanen@valmetpartners.com)
  • saat myös korvaustietosi sähköisesti ilman turhaa paperipostia. 

Jos olet hakenut korvausta Iriksen kautta, eikä korvausta ala kuulua, niin tarkistathan sähköpostisi (myös roskapostin) sairauskassa on voinut lähettää sinulle sähköpostilla hakemuksen täydennyspyynnön.


Sähköisen hakemuksen teko:

  1. Skannaa tai kuvaa hakemukseesi liittyvät tositteet (kuitti, lasku, lähete) ja mene osoitteeseen https://silta.omasairauskassa.fi/  ja kirjaudu ohjelmaan.
  2. Valitse Korvaukset välilehdeltä painike "Tee uusi korvaushakemus".
  3. Seuraa kuvaruudulla olevia ohjeita.
  4. Lisää tarvittavat liitteet.
  5. Lähetä hakemus.


HUOM! Jos kuvaat asiakirjan kännykkäkameralla/kameralla:

  • Huomioi, että kuvaat asiakirjan, esim. laskun kaikki sivut.
  • Ota kuva niin, että kaikki kuitissa/laskussa olevat tiedot ovat mukana ja selvästi luettavissa.